Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTett, Lyn
TitelActing against health inequalities through popular education. A Scottish case-study.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 14 (2023) 1, S. 163-175Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
DOI10.25656/01:27213 10.3384/rela.2000-7426.4278
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-272138
SchlagwörterErfahrungswissen; Demokratie; Gesundheit; Gesundheitserziehung; Schottland; Ungleichheit; Erfahrungswissen; Gesundheit; Gesundheitserziehung; Ungleichheit; Demokratie; Volksbildung; Schottland
AbstractThis article investigates if health inequalities can be reduced using popular education (PE) methods. It argues that, although ill health may be experienced as a private trouble, it is embedded in broader social and political processes and should be seen as a public issue. It illuminates this concept of health by using student writings from the Health Issues in the Community (HIIC) project. These writings illustrate the impact of unemployment, lack of facilities, food poverty etc. on people's physical and mental health and the action they have taken to challenge and reduce these inequalities. It is argued that PE contributes to human flourishing, but the educator must resist the power they have to steer students in particular directions. It concludes that whilst PE cannot abolish health inequalities, HIIC participants have taken small steps to change existing realities and so have challenged oppressive social relations. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: