Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaas, Jasper; Schoch, Simone; Scholz, Urte; Rackow, Pamela; Schüler, Julia; Wegner, Mirko; Keller, Roger
TitelSatisfying the need for relatedness among teachers.
Benefits of searching for social support.
Gefälligkeitsübersetzung: Befriedigung des Bedürfnisses nach Verbundenheit unter Lehrern. Vorteile der Suche nach sozialer Unterstützung.
QuelleIn: Frontiers in education, 7 (2022) Art.-ID 851819, [9 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2504-284X
DOI10.3389/feduc.2022.851819
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Arbeitspsychologie; Bedürfnis; Soziale Beziehung; Arbeitsbedingungen; Arbeitspsychologie; Bedürfnis; Beruf; Längsschnittuntersuchung; Lehrer; Bildungssystem; Schule; Bildungssystem; Karriere; Lehrerverhalten; Soziale Unterstützung; Schulleiter; Bedürfnisbefriedigung; Schule; Schulsystem; Schulleiter; Lehrer; Lehrerverhalten; Arbeitsbedingungen; Beruf; Karriere; Soziale Unterstützung; Bedürfnisbefriedigung
AbstractThe satisfaction of teachers' need for relatedness is an important pre-condition for teachers' wellbeing. Receiving social support plays an important role in satisfying the need for relatedness. Following job crafting theory, the present study aims to examine (1) whether searching for social support results in an increase in the satisfaction of the need for relatedness and (2) whether this effect is mediated by an increase of received social support from the school principal and from colleagues. Using longitudinal data (N = 1071) we calculated residualized change scores and applied structural equation modeling to test the hypothesized mediation model. Results confirmed the beneficial effect of searching for social support on the satisfaction of the need for relatedness. This effect included a direct effect and an indirect effect through the receipt of social support from colleagues. The receipt of social support from the school principal was positively related to searching for social support but was unrelated to the satisfaction of the need for relatedness. These findings emphasize the importance that teachers build strong and supportive relationships within the school team, as this helps to satisfy their need for relatedness, which in turn contributes to better wellbeing among teachers. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Frontiers in education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: