Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKyriakidis, George; Panoutsakopoulos, Vassilios; Paraschos, Ilias; Chatzopoulos, Dimitris Eleytherios; Yiannakos, Athanasios; Papaiakovou, Georgios I.
TitelThe impact of blended learning and direct video feedback on primary school students' three-step ball throwing technique.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss von Blended Learning und direktem Video-Feedback auf die Dreischritt-Ballwurftechnik von Grundschülern.
QuelleIn: International journal of computer science in sport, 21 (2022) 2, S. 43-68
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1684-4769
DOI10.2478/ijcss-2022-0010
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleichsuntersuchung; Motorik; Informatik; Lernziel; Motorik; Schüler; Sport; Technologie; Videotechnik; Computer; Unterrichtsmethode; Lernerfolg; Sportpädagogik; Bewegungssteuerung; Intervention; Lernhilfe; Motorisches Lernen; Techniktraining; Schüler; Lernerfolg; Feedback; Motorisches Lernen; Lernhilfe; Lernziel; Unterrichtsmethode; Computer; Computerprogramm; Lernmittel; Technologieunterstütztes Lernen; Informatik; Techniktraining; Technologie; Videotechnik; Anlauf; Ballwurf; Bewegungssteuerung; Schrittfolge; Sport; Sportpädagogik; Grundschulalter; Intervention
AbstractThe purpose of this study was to evaluate three distinct methods of teaching the three-step ball throw simulating the javelin throw technique to primary school students. The sample consisted of 131 primary school students of 5th and 6th grade (Mage = 11.4, SD = 0.47 years) randomly divided into three groups. The control group (CON) received typical instruction, the first experimental group (EXP) followed a blended learning intervention which included an interactive learning activity software and the second experimental group (EXPVF) followed the same blended learning method with an additional direct video feedback system. A pre/post-test design was implemented to evaluate students' technique, using as criteria five selected technique elements of the three-step ball throw. Wilcoxon signed-rank test analysis showed that all three groups performed significantly better after the intervention in all five criteria. However, Kruskal-Wallis H test analysis with post-hoc test revealed that the results for EXPVF group were significantly better than the other two groups in all elements, while the EXP group showed significantly better results in three of the five elements compared with the CON group. In conclusion, students appeared to benefit more in their three-step ball throw technique through blended learning and direct video feedback. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of computer science in sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: