Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWolf, Julia; Kleinert, Jens; Pels, Fabian; Vogelsang, Anna
TitelTranslation and validation of an extended German-language version of the Perceived Locus of Causality Questionnaire (PLOCQ-G) in a sample of physical education students.
Gefälligkeitsübersetzung: Übersetzung und Validierung einer erweiterten deutschsprachigen Version des Perceived Locus of Causality Questionnaire (PLOCQ-G) in einer Stichprobe von Schüler*innen.
QuelleIn: German journal of exercise and sport research, 52 (2022) 4, S. 612-625
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2509-3142; 2509-3150
DOI10.1007/s12662-021-00789-5
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogen; Validität; Schüler; Sportpsychologie; Theorie; Validität; Schulsport; Sportunterricht; Fragebogen; Sportpädagogik; Schüler; Messverfahren; Schulsport; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Theorie
AbstractThe aims of this study were to translate and validate an extended German-language version of the Perceived Locus of Causality Questionnaire (PLOCQ), a questionnaire that assesses behavioural regulations in the physical education (PE) context. Items assessing integrated regulation were added given that the original PLOCQ omits this factor. The sample consisted of 223 students from different German secondary schools. Psychometric analyses provided support for the six factors and 24-item model. Inter-correlations among the factors predominantly mirrored a simplex-like structure, except for the correlations between introjected and identified regulation and integrated regulation and its adjacent forms of regulation. Construct validity was demonstrated with positive correlations between the autonomous forms of regulation on the one hand and task orientation, perceived competence, and enjoyment on the other. Overall, this study showed that the PLOCQ-G with six factors and 24 items has good psychometric properties and can be used to assess behavioural regulations in German PE students. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German journal of exercise and sport research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: