Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarney, D.; Pleban, F. T.; Dodd, A.
TitelFavoritism in the physical education classroom.
Selected reflective experiences.
Gefälligkeitsübersetzung: Bevorzugung im Sportunterricht. Ausgewählte reflektierte Erfahrungen.
QuelleIn: International journal of physical education, 56 (2019) 3, S. 2-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685; 2747-6073
SchlagwörterDatenerhebung; Erfahrung; Umfrage; Vergleichsuntersuchung; Selbstbewusstsein; Verhalten; Soziale Beziehung; Umfrage; Erfahrung; Hierarchie; Lehrer; Motivation; Selbstbewusstsein; Sport; Verhalten; Lernmotivation; Schulkind; Schulsport; Sportunterricht; USA; Datenanalyse; Sportpädagogik; Lehren; Berufserfahrung; Datenerhebung; Lehrer; Lehrer-Schüler-Relation; Schulkind; Lernmotivation; Motivation; Lehren; Datenanalyse; Schulsport; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Berufserfahrung; Bewegungsfreude; Hierarchie; USA
AbstractHaving a teacher show interest or concern may greatly influence, and encourage student learning; as well as fostering life-long positive behaviors, attitudes, and self-esteem. However, it is noted teachers have a tendency to select 'favorites' among their students (Cooper & Good, 1983; Tal & Babad, 1990; Aydogen, 2008); with physical education not immune to this practice. Thus, the purpose of this study was to better understand individual's (i.e. former students in k-12 physical education) perspectives regarding their reflective experiences of teacher favoritism in physical education during their time in school physical education. Participants were 318 college-aged students from a private university located in the western United States, utilizing a 13-question survey instrument. Data analyses, particularly participant qualitative responses, revealed favoritism in PE was common and viewed negatively by students through a negative lens. The results from this study should give current physical educators pause to reflect on their teaching behaviors. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: