Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZhang, Bao Gen; Qian, Xiao Fang
TitelPerceived teacher's support and engagement among students with obesity in physical education.
The mediating role of basic psychological needs and autonomous motivation.
Gefälligkeitsübersetzung: Wahrgenommene Unterstützung durch den Lehrer und Engagement von Schülern mit Fettleibigkeit im Sportunterricht. Die vermittelnde Rolle von psychologischen Grundbedürfnissen und autonomer Motivation.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 40 (2022) 17, S. 1901-1911
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2022.2118935
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Einstellung (Psy); Psychologie; Wahrnehmung; China; Lehrer; Motivation; Psychologie; Sport; Sportpsychologie; Übergewicht; Wahrnehmung; Engagement; Lehrerverhalten; Schulsport; Sportunterricht; Analyse; Lehrer; Lehrerverhalten; Lehrer-Schüler-Relation; Motivation; Äußere Motivation; Adipositas; Übergewicht; Engagement; Schulsport; Sport; Sportpsychologie; Sportunterricht; Analyse; Jugendlicher; China
AbstractGrounded in self-determination theory, this cross-sectional study aims to explore the multiple mediating roles of perceived teachers' support for students with obesity and their engagement in physical education. The study included 322 Chinese high school students with obesity (mean age, 16.84 [±0.147] years; 219 [68%] male, 103 [32%] female). Mplus 8.3 software was used to test the multiple mediating effects. After controlling for grade and gender, teacher support was found to neither directly affect students' engagement nor directly stimulate their autonomous motivation; however, it could affect their engagement through the two pathways of 1) basic psychological needs and 2) the chain mediation of basic psychological needs and autonomous motivation. Results suggest that not all teacher support, but only teacher support meeting students' basic psychological needs, can promote engagement in PE by students with obesity. Future research should explore strategies according to the physical and mental characteristics of students with obesity, to enrich and innovate the theoretical system of teacher support in physical education. Furthermore, teacher support interventions to promote engagement among students with obesity should be developed.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: