Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMandigo, James; Corlett, John; Ticas, Pedro
TitelExamining the role of life skills developed through Salvadoran physical education programs on the prevention of youth violence.
Gefälligkeitsübersetzung: Untersuchung der Auswirkungen von durch sportunterrichtbasierte Programme entwickelten Lebenskompetenzen auf die Prävention von Jugendgewalt in El Salvador.
QuelleIn: Journal of sport for development, 4 (2016) 7, S. 25-38
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2330-0574
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Interview; Gewalt; Persönlichkeitsentwicklung; Schulsport; Sportaktivität; Sportpolitik; Sportsoziologie; Sportunterricht; Prävention; Jugendlicher; El Salvador
AbstractEl Salvador has the second largest homicide rate in the world and young males commit the majority of these homicides. Designing and implementing active learning education solutions to counter youth violence in El Salvador at an early age have been identified as effective intervention strategies. This study examined the link between aggressive behaviours and life skills development among Salvadoran school children and the potential role that physical education plays in the prevention of youth violence. A mixed-methods longitudinal design over a three year period was used to examine the development of life skills and aggressive behaviours amongst boys and girls attending schools that had PE teachers trained on the use of a life skills based approach to PE. Longitudinal results presented here highlighted that school-based physical education can help to foster healthy behaviours around life skills and aggressive behaviours, particularly for boys. Interviews with students, teachers, and school directors highlight the unique role that physical education can play in developing life skills and applying them. Results from this study suggest the need for targeted physical education interventions that adopt a life skills-based approach. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sport for development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: