Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHemphill, Michael A.; Richards, K. Andrew R.
TitelUsing restorative practices in out-of-school physical activity programs.
Gefälligkeitsübersetzung: Anwendung Restorativer Praktiken in Bewegungsprogrammen außerhalb der Schule.
QuelleAus: Marttinen, Risto (Hrsg.); Centeio, Erin E. (Hrsg.); Quarmby, Thomas (Hrsg.): Before- and after-school physical activity programs. Frameworks, critical issues and underserved populations. New York (N.Y.): Routledge (2021) [12 S.]Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN9780367509385
SchlagwörterPädagogik; Konflikt; Selbstwahrnehmung; Soziale Beziehung; Soziale Funktion; Soziale Interaktion; Kind; Gesundheitsbewusstsein; Gesundheitsförderung; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Bewegungserziehung; Bewegungsverhalten; Schulsport; Sportpädagogik; Prävention; Strukturanalyse; Jugendlicher
AbstractThis chapter outlines restorative practices and its potential application in out-of-school time (OST) physical activity programs. Restorative justice is a philosophy of crime that prioritizing including victims, offenders, and other stakeholders in a process to resolve crime and address related harms that are caused by crime. Restorative practices are an extension of restorative justice that recognized conflict and harm as natural to relationships. Proactive relationship building is a focus of restorative practices along with reactive measures to address harm. We outline three common restorative pedagogies including, a) affective statements and questions, b) restorative circles, and c) restorative conferences. We then discuss how the Restorative Youth Sports model has specific applications to OST physical activity programs. RYS includes three areas of pedagogy that align with restorative practices including a) restorative essentials, b) awareness circles, and c) team meetings. By implementing the RYS model in OST contexts, youth can have the opportunity to reflect upon the impact of their behavior on their communities. Moreover, it also provides an opportunity for youth to understand systemic harms caused on punitive measures. We hope this approach will be meaningful to all youth in OST programs, especially those who have negative experiences in public schools. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: