Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarcelona, Jeanne; Centeio, Erin E.; Parker, Melissa
TitelIntegrating health and physical activity with social emotional learning in before- and after-school programs.
Gefälligkeitsübersetzung: Verbindung von Gesundheit und körperlicher Aktivität mit sozial-emotionalem Lernen in Programmen vor und nach der Schule.
QuelleAus: Marttinen, Risto (Hrsg.); Centeio, Erin E. (Hrsg.); Quarmby, Thomas (Hrsg.): Before- and after-school physical activity programs. Frameworks, critical issues and underserved populations. New York (N.Y.): Routledge (2021) [12 S.]Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN9780367509385
SchlagwörterPädagogik; Forschung; Emotion; Persönlichkeitsentwicklung; Forschung; Gesundheit; Kind; Pädagogik; Soziales Lernen; Bewegungserziehung; Persönlichkeitsentwicklung; Sportpädagogik; Freizeitangebot; Gesundheitsförderung; Kind; Lernprozess; Soziales Lernen; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Bewegungserziehung; Sportpädagogik; Freizeitangebot; Jugendlicher
AbstractSpurred by continued efforts of school health professionals and educators to address student needs, social emotional learning (SEL) has become a high priority in schools nationwide (Jones & DoLittle, 2017). Educators have sought innovative ways to incorporate SEL across the school day. Out-of-school time has also been identified as an ideal opportunity to reinforce SEL competencies. The Whole School, Whole Community, Whole Child (WSCC) school-centered model as well as the teaching personal and social responsibility (TPSR) physical education centered model intersect with the Collaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL) framework for SEL; and in conjunction advance the notion of how we think about SEL and development in children across the school day and beyond. Accordingly, the objectives of this book chapter are to 1). Define SEL and provide an overview of its potential contribution to out of school programming, 2). Review global SEL approaches as they relate to out of school time, 3). Provide a case study of the Kids Work it Out after-school program that utilizes the SEL framework and 3). Consider strategies and future directions for how SEL can be utilized as a best practice in out-of-school programming. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: