Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCastelli, Darla M.; Hillman, Charles H.; Raine, Lauren; Drollette, Eric S.
TitelTen years later.
What we learned about after-school programming from the Fitness Improves Thinking in Kids (FITKids) clinical trial.
Gefälligkeitsübersetzung: Zehn Jahre später. Was wir aus der klinischen Studie "Fitness Improves Thinking in Kids" (FITKids) über die Konzeption von Angeboten nach der Schule gelernt haben.
QuelleAus: Marttinen, Risto (Hrsg.); Centeio, Erin E. (Hrsg.); Quarmby, Thomas (Hrsg.): Before- and after-school physical activity programs. Frameworks, critical issues and underserved populations. New York (N.Y.): Routledge (2021) [13 S.]Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN9780367509385
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Forschung; Forschung; Gesundheit; Kind; Motivation; Sport; Sportsoziologie; Bewegungserziehung; Fitness; USA; Datenanalyse; Fallstudie; Fitnesstraining; Sportpädagogik; Intervention; Konzeption; Gesundheitsförderung; Kind; Motivation; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Datenanalyse; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Bewegungserziehung; Fitness; Fitnesstraining; Sport; Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Intervention; Konzeption; Jugendlicher; USA
AbstractFitness Improves Thinking (FITKids) was intended to increase the physical fitness of children through participation in developmentally appropriate physical activity to determine the effects on cognitive and brain health. Ten years later, we discuss what we learned about providing after-school physical activity. Contemporary in its initial approach, FITKids was developed as a physical education intervention to take advantage of the existing State of Illinois mandate requiring daily enrollment for students from K-12th grade. Planned backward from grade level benchmarks for children in the 3rd, 4th, and 5th grades the curriculum was based on recommendations from the 2008 Guidelines for Americans, suggesting that children participate in 60 minutes of moderate to vigorous physical each day (USDHHS, 2008). School district personnel declined our offer to teach 60 minutes of physical education, so we decided to offer the program after school because there was a need for both quality physical activity programming and after-school childcare. Acting on the feedback and pilot data, FITKids launched as an after-school program, thus beginning ten years of funded research and quality physical activity programming for hundreds of children. The purpose of this chapter is to describe the program development to the publication of seminal research. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: