Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSafron, Carrie
Titel'Getting lost,' being flexible and using innovative methods in an after-school program.
Gefälligkeitsübersetzung: "Sich verirren", flexibel sein und Nutzung innovativer Methoden in einem nach der Schule stattfindenden Programm.
QuelleAus: Marttinen, Risto (Hrsg.); Centeio, Erin E. (Hrsg.); Quarmby, Thomas (Hrsg.): Before- and after-school physical activity programs. Frameworks, critical issues and underserved populations. New York (N.Y.): Routledge (2021) [10 S.]Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN9780367509385
SchlagwörterPädagogik; Fallstudie; Forschung; Forschungsmethode; Kreativität; Persönlichkeitsentwicklung; Ethnizität; Ethnografie; Forschung; Gesundheit; Kind; Kreativität; Pädagogik; Bewegungserziehung; Fitness; Persönlichkeitsentwicklung; USA; Fallstudie; Sportpädagogik; Forschungsmethode; Freizeitangebot; Ethnizität; Gesundheitsförderung; Kind; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Bewegungserziehung; Fitness; Sportpädagogik; Freizeitangebot; Jugendlicher; USA
AbstractThis chapter illustrates two examples of how I came to interact with Black and Latina/o youth, health and fitness in an urban after-school program in New York City. Drawing from a larger 18-month visual ethnography, I focus on two narratives in which I explain how important it is to be flexible and open when working with high-school-aged youth in an urban after-school setting. I highlight two specific suggestions. First, I suggest 'getting lost' to get to know the youth. This means taking a step back to learn about young people, their broader interests and lives, outside of the weight room. Second, I suggest experimenting with 'innovative' methods. This means being creative, using visual and/or multi-modal approaches to learn about young peoples' interactions with health and fitness in different ways. Finally, in drawing on these examples, I conclude that non-linear approaches - 'getting lost' and using 'innovative' methods - enabled me to learn more about youths' interactions with health and fitness. As such, I suggest that we continue to build on flexible approaches to open up possibilities for how we consider young peoples' engagement with health and fitness. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: