Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enQuarmby, Thomas; Sandford, Rachel; Hooper, Oliver
TitelCare-experienced youth and before- and after-school physical activity.
Gefälligkeitsübersetzung: Jugendliche, die eine Zeit in Pflege verbracht haben und Bewegungsprogramme vor und nach der Schule.
QuelleAus: Marttinen, Risto (Hrsg.); Centeio, Erin E. (Hrsg.); Quarmby, Thomas (Hrsg.): Before- and after-school physical activity programs. Frameworks, critical issues and underserved populations. New York (N.Y.): Routledge (2021) [11 S.]
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN9780367509385
DOI10.4324/9781003051909-10
SchlagwörterKindesentwicklung; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Integration; Kind; Bewegungserziehung; Persönlichkeitsentwicklung; Soziale Integration; Sportpädagogik; Freizeitangebot; Gesundheitsförderung; Kind; Gesundheitsförderung; Soziale Schicht; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Bewegungserziehung; Sportpädagogik; Freizeitangebot; Jugendlicher
AbstractCare-experienced youth include children and young people who have, at some point, spent time in foster care, kinship care, or residential care. Internationally, the number of care experienced youth continues to grow, which is worrying considering that this group often experience negative outcomes with regard health and education. Importantly, the developmental potential of sport/physical activity may offer numerous benefits for care experienced youth, yet emerging research from the United Kingdom has identified that access to before- and after-school sport/physical activity settings is somewhat problematic. For many care experienced youth, attending extra-curricular activities is dependent less on their desire to participate and more on having relevant support from the care system. This chapter therefore explores care experienced youths' complex social landscapes, and how these shape their sport/physical activity practices, before considering how the pedagogies and practices of before- and after-school programs, if informed by an awareness of the impact of trauma, may become more accessible (and enjoyable) for care-experienced young people. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: