Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShiver, Victoria N.; Jacobs, Jenn M.
TitelPreparing adult leaders to work within sport-based youth development settings.
Gefälligkeitsübersetzung: Vorbereitung erwachsener Übungsleiter für die Arbeit in Settings der sportbasierten Jugendentwicklung.
QuelleAus: Marttinen, Risto (Hrsg.); Centeio, Erin E. (Hrsg.); Quarmby, Thomas (Hrsg.): Before- and after-school physical activity programs. Frameworks, critical issues and underserved populations. New York (N.Y.): Routledge (2021) [12 S.]Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN9780367509385
SchlagwörterEmpirische Forschung; Persönlichkeitsentwicklung; Kind; Mädchen; Sport; Sportsoziologie; Training; Verantwortung; Bewegungserziehung; Persönlichkeitsentwicklung; Freizeitsport; Sportpädagogik; Körperbild; Übungsleiter; Sportangebot; Gesundheitsförderung; Empirische Forschung; Kind; Gesundheitsförderung; Verantwortung; Bewegung (Motorische); Bewegungsaktivität; Bewegungserziehung; Sport; Sportaktivität; Sportangebot; Sportpädagogik; Sportsoziologie; Training; Ausbildungsinhalt; Freizeitsport; Bewegungsangebot; Körperbild; Jugendlicher; Mädchen; Übungsleiter
AbstractA key component to out-of-school-time sport programming includes properly training adult mentors. In order for programs to foster positive youth development outcomes, their staff must have a mutually-shared approach towards rules, routines, and positive youth development principles. This chapter will overview best practices cited in current literature for training individuals to work in sport-based youth development programs. To further illustrate the evidence-based strategies, two program cases will be presented. The first program focused on developing personal and social responsibility in elementary-aged children from marginalized backgrounds. The second program was an adolescent girl's after-school boxing club focused on body empowerment. Both programs utilized community-university partnerships to recruit adults and developed the necessary training, practice, and reflective experiences to deliver an exemplary program for youth and positive experiences for mentors. The chapter concludes by sharing challenges faced when training and maintaining mentors and considerations out-of-school time program practitioners should make moving forward. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: