Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnico, Shannah; Wilson, Laura; Eyre, Emma; Smith, Elizabeth
TitelThe effectiveness of school-based run/walk programmes to develop physical literacy and physical activity components in primary school children.
A systematic review.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Wirksamkeit von schulischen Lauf- und Gehprogrammen zur Förderung der Bewegungskompetenz und der körperlichen Aktivität von Grundschulkindern. Eine systematische Überprüfung.
QuelleIn: Journal of sports sciences, 40 (2022) 22, S. 2552-2569
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0264-0414; 1466-447X
DOI10.1080/02640414.2023.2174720
SchlagwörterKompetenz; Empirische Untersuchung; Forschung; Metaanalyse; Leistungsfähigkeit; Motorische Entwicklung; Forschung; Gesundheit; Kind; Leistungsfähigkeit; Schule; Motorische Entwicklung; Sportunterricht; Analyse; Kompetenz; Public Health; Ausdauer; Intervention; Metaanalyse; Gesundheitssport; Gesundheitsförderung; Public Health; Kind; Schule; Primarbereich; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Ausdauer; Bewegungsaktivität; Gesundheitssport; Sportaktivität; Sportunterricht; Forschungsstand; Grundschulalter; Analyse; Intervention; Literaturübersicht
AbstractThe objectives of this review were to systematically review the research on school-based run/walk programmes and their measurements of physical literacy (PL) and physical activity (PA)-related components and to assess the different intervention methods and their impact on encouraging PL and PA. To be included in the review, studies had to satisfy all inclusion criteria. An electronic search was conducted on six databases, the last date search was 25 April 2022. All outcome measures were grouped using the Shearer et al. (Shearer, C., Goss, H. R., Boddy, L. M., Knowles, Z. R., Durden-Myers, E. J., & Foweather, L. (2021). Assessments related to the physical, affective and cognitive domains of physical literacy amongst children aged 7-11.9 years: A systematic review. Sports Medicine-Open, 7(1), 1-40. https://doi.org/10.1186/s40798-021-00324-8 [Crossref], [PubMed], [Google Scholar]) PL checklist and additional PA related outcomes. Ten studies were included in the final review. Five different run/walk interventions were identified and six studies followed or referred to The Daily Mile (TDM) protocol. Outcomes relating to the physical domain were most commonly explored, and no studies explored the cognitive domain. Four studies reported significant differences in cardiovascular endurance measures. Positive findings were also reported for outcomes relating to motivation and self-perception/self-esteem in the affective domain. Overall, run/walk programmes appear to provide promising results in favour of physical and affective development in PL. However, further high-quality studies are needed to draw firm conclusions. This review highlights the popularity of TDM and its potential to contribute to PL development. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of sports sciences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: