Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZach, S.; King, A.
TitelWayfinding and spatial perception among adolescents with mild intellectual disability.
Gefälligkeitsübersetzung: Orientierung und räumliche Wahrnehmung bei Jugendlichen mit leichter geistiger Behinderung.
QuelleIn: Journal of intellectual disability research, 66 (2022) 12, S. 1009-1022Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-2633; 1365-2788
DOI10.1111/jir.12934
SchlagwörterPädagogik; Feldversuch; Forschung; Vergleichsuntersuchung; Räumliche Wahrnehmung; Wahrnehmung; Testdurchführung; Forschung; Geistige Behinderung; Gesundheit; Feldversuch; Navigation; Orientierung; Pädagogik; Sonderschule; Wahrnehmung; Sonderpädagogik; Weg; Gesundheitsförderung; Landkarte; Orientierung; Weg; Navigation; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Geistige Behinderung; Sonderpädagogik; Sonderschule
AbstractBackground: The study's aim was to examine whether spatial orientation can be improved in students with cognitive disabilities. Method: Participants were 55 boys and girls with attention deficit and mild cognitive impairment from a special education school. The procedure included an intervention for two experimental groups that studied wayfinding and orientation in the environment: group #1 learned to use a map while navigating, and group #2 learned to use a Google navigation app with voice instructions. Two pre-post tests were applied: (1) Mental folding test for children (MFTC) and (2) field test with map. Results: Both groups improved their ability in navigation and wayfinding. No advantage for one learning method over the other was demonstrated, except for shortened navigation time in the group navigating with a map, and a slight though not significant tendency of improvement in the MFTC task in the group learning navigation using a voice app. Conclusion: It is worth noting that the study did not examine the students' own preferences for the way of learning, which may have implications for the degree of possible improvement. Also, a longer period of the learning process might yield a clearer understanding concerning the differences between the two teaching methods that were examined. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of intellectual disability research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: