Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMello, Júlio Brugnara; Pedretti, Augusto; García-Hermoso, Antonio; Martins, Clarice Maria de Lucena; Gaya, Anelise Reis; Duncan, Michael J.; Gaya, Adroaldo Cezar A.
TitelExercise in school physical education increase bone mineral content and density.
Systematic review and meta-analysis.
Gefälligkeitsübersetzung: Training im Sportunterricht erhöht den Knochenmineralgehalt und die Knochendichte. Eine systematische Übersicht und Metaanalyse.
QuelleIn: European journal of sport science, 22 (2022) 10, S. 1618-1629
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1536-7290; 1746-1391
DOI10.1080/17461391.2021.1960426
SchlagwörterEmpirische Forschung; Metaanalyse; Festigkeit; Kind; Schule; Struktur; Krafttraining; Schulsport; Sportunterricht; Knochen; Ausdauertraining; Metaanalyse; Gesundheitsförderung; Empirische Forschung; Kind; Schule; Festigkeit; Knochen; Gesundheitsförderung; Dichte (Phys); Ausdauertraining; Krafttraining; Körpererziehung; Schulsport; Sportunterricht; Literaturübersicht; Struktur; Jugendlicher
AbstractThis systematic review and meta-analysis aimed to evaluate the effectiveness of interventions through Physical Education (PE) exercises on bone mineral content (BMC) and density (BMD) of children and adolescents. The research was conducted using the online electronic databases PubMed, Science Direct, Web of Science and Scopus (March 2021). The analysis was restricted to school-based studies that examined the effect of PE interventions on BMC and BMD in schoolchildren ((18 years old). Standardised mean differences (SMD) with 95% confidence interval (CI) and random-effects models were calculated. The heterogeneity and inconsistency of the studies were estimated using Cochran's Q-statistic and I2, respectively. Twenty-two studies with 2,556 participants were selected. PE interventions were associated with a significant increase in BMC (SMD = 1.348; 95% CI, 1.053-1.643) and BMD (SMD = 0.640; 95% CI, 0.417-0.862). Femoral neck subgroup analysis indicate an increase in BMC for boys (SMD = 1.527; 95% CI, 0.990-2.065) and girls (SMD = 1.27; 95% CI, 0.782-1.767), and in BMD for boys (SMD = 0.518; 95% CI, 0.064-0.972) and girls (SMD = 0.817; 95% CI, 0.349-1.284). Finally, increases are reported in the lumbar spine BMC for boys (SMD = 1.860; 95% CI, 1.018-2.700) and girls (SMD = 1.275; 95% CI, 0.782-1.767). This meta-analysis provides insights into the effectiveness of interventions aimed at including physical exercise in PE on bone mass, suggesting that increasing the proportion of curriculum time allocated to PE may improve students' BMD and BMC, especially in the femoral neck and lumbar spine. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal of sport science" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: