Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilva, Avelino; Ferraz, Ricardo; Forte, Pedro; Teixeira, José E.; Branquinho, Luís; Marinho, Daniel A.
TitelMultivariate training programs during physical education classes in school context.
Theoretical considerations and future perspectives.
Gefälligkeitsübersetzung: Multivariate Trainingsprogramme im Sportunterricht. Theoretische Überlegungen und Zukunftsperspektiven.
QuelleIn: Sports, 10 (2022) 6, [11 S.]
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2075-4663
DOI10.3390/sports10060089
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kind; Schule; Fitness; Schulsport; Sportunterricht; Sportpädagogik; Gesundheitsförderung; Empirische Forschung; Trainingsprogramm; Kind; Schule; Physische Leistungsfähigkeit; Gesundheitsförderung; Bewegungsaktivität; Fitness; Kinder- und Jugendsport; Körpererziehung; Schulsport; Sportaktivität; Sportpädagogik; Sportunterricht; Trainingsprogramm; Literaturübersicht; Jugendlicher
AbstractPhysical Education plays a fundamental role in promoting healthy habits and lifestyles, as well as in the development of individual and cognitive skills. To date, several investigations have reported positive effects on indicators of physical fitness, motor proficiency, and creativity as a result of specific training programs during Physical Education classes. However, the effects of multivariate training programs on the improvement of the aforementioned skills remain unclear in the literature. Through this brief review, the benefit of applying multivariate training programs during Physical Education classes on indicators of physical fitness, motor proficiency and creativity was critically analyzed. A narrative approach was applied to summarize the availed research as following: (i) theoretical background; (ii) research gaps/issues; (iii) subject explanation about multivariate training programs in Physical Education; and (iv) practical application and further research. The evidence reported in this regard may be useful for the development of multivariate training programs that simultaneously enable the improvement of indicators of physical fitness, motor proficiency and creativity. However, there is still no consensus in the literature on the best strategies (i.e., type of program, duration, intensity) to enhance motor proficiency and creativity in the context of Physical Education classes using multivariate training programs. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Sports" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: