Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kirkham-King, M.; Brusseau, T. A.; Burns, R. D.; Castelli, D. M.; Hilton, K.; Hannon, James C. |
---|---|
Titel | Effects goal setting has on children's cardiorespiratory fitness levels and enjoyment. Gefälligkeitsübersetzung: Auswirkungen der Zielsetzung auf die kardiorespiratorische Fitness und Freude von Kindern. |
Quelle | In: International journal of physical education, 56 (2019) 3, S. 9-20 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0341-8685; 2747-6073 |
Schlagwörter | Datenerhebung; Empirische Untersuchung; Umfrage; Vergleichsuntersuchung; Umfrage; Geschlecht; Kind; Motivation; Sport; Fitness; Lernmotivation; Schulkind; Schulsport; Sportunterricht; Sportpädagogik; Datenauswertung; Ausdauer; Datenerhebung; Kind; Schulkind; Lernmotivation; Motivation; Geschlecht; Datenauswertung; Ausdauer; Fitness; Schulsport; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Effektivität; Bewegungsfreude; Effektivität; Zielsetzung |
Abstract | The purpose of this study was to investigate what effects goal setting and enjoyment have on children's aerobic fitness during physical education class. The 148 participants were divided into three groups. Data was collected for 15 weeks. A 2 x 3 x 3 ANOVA was run to look at the effects of sex, group and time on PACER laps. The effect of interest was time x group interaction and was found to not be significant (p = .352). (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2023/1 |