Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKohake, Kathrin; Richartz, Alfred; Maier, Jessica
TitelMeasuring pedagogical quality in children's sports.
Validity and reliability of the classroom assessment scoring system K-3 in extracurricular sports training.
Gefälligkeitsübersetzung: Pädagogische Qualität im Kindersport messen. Validität und Reliabilität des Classroom Assessment Scoring Systems K-3 im außerschulischen sportlichen Training.
QuelleIn: German journal of exercise and sport research, 53 (2023) 1, S. 47-58
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2509-3142; 2509-3150
DOI10.1007/s12662-022-00836-9
SchlagwörterPädagogik; Empirische Untersuchung; Faktorenanalyse; Reliabilität; Validität; Arbeit; Faktorenanalyse; Kind; Pädagogik; Qualität; Sport; Trainer; Training; Validität; Sportpädagogik; Reliabilität; Kind; Messverfahren; Kinder- und Jugendsport; Sport; Sportpädagogik; Training; Arbeit; Trainer; Qualität
AbstractThe Classroom Assessment Scoring System (CLASS)-a systematic observation instrument for the assessment of generic pedagogical teaching characteristics-was transferred to the context of extracurricular sports training. The CLASS follows a hierarchical structure with three domains: Emotional Support, Classroom Organisation and Instructional Support. Each domain comprises three to four dimensions, from which eight seem applicable for the context of sports coaching. To test the suitability of CLASS for sports training, 26 coaches were video-recorded in their training session with children aged approximately 8-12 years. In all, 221 sequences were independently rated by two certified observers in 8 dimensions on a 7-point scale. Confirmatory factor analysis supports a three-factorial structure of the quality dimensions thus confirming the assumed "Teaching Through Interactions Framework". Moreover, interrater reliability was determined using several measures including Percent Within One (PWO), Cohen's k, weighted k and intraclass correlation (ICC). PWO across the eight dimensions are very good to excellent, ranging from 88-98%. Values for more stringent reliability measures are also acceptable to good, with individual exceptions. ICC consistently reach the statistical significance level (p ( 0.01) and range between 0.54 and 0.87. Overall, the results support the transfer of the CLASS to sports contexts. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German journal of exercise and sport research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: