Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNardi, Ayala Bresler; Bat Or, Michal; Engelhard, Einat Shuper
TitelDance movement therapy processes and interventions in the treatment of children with anxiety disorders derived from therapy logs.
Gefälligkeitsübersetzung: Prozesse und Interventionen der Tanz-Bewegungstherapie in der Behandlung von Kindern mit Angststörungen abgeleitet von Therapieprotokollen.
QuelleIn: The arts in psychotherapy, 44 (2022) 80, [19 S.]
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0197-4556; 1873-5878
DOI10.1016/j.aip.2022.101951
SchlagwörterPädagogik; Angst; Angstbewältigung; Kindesentwicklung; Psychische Entwicklung; Psychische Gesundheit; Psychologische Betreuung; Selbstbewusstsein; Selbstwahrnehmung; Tanztherapie; Angst; Bewegungstherapie; Kind; Kinderheilkunde; Pädagogik; Selbstbewusstsein; Sporttherapie; Tanztherapie; Therapie; Psychische Gesundheit; Sportpädagogik; Intervention; Psychische Entwicklung; Psychologische Betreuung; Verfahren; Angstbewältigung; Kind; Kinderheilkunde; Therapie; Sportpädagogik; Sporttherapie; Bewegungstherapie; Intervention; Verfahren
AbstractDance movement therapy (DMT) offers children a space to encounter strengths and experience a sense of vitality to increase their sense of confidence and self-awareness, thereby easing their anxiety and/or helping them achieve more adaptive emotion regulation. While previous studies indicate that DMT effectively reduces anxiety symptoms, such as stress, scant research focuses on the nature of the therapeutic interventions and how they assist in treating anxiety. This study is a qualitative assessment that examined DMT techniques and interventions of one therapist's work through their documentation in therapy logs tracking eight long-term treatments of children aged 8-11 coping with anxiety symptoms. Four intervention axes were identified: (1) action-promoting interventions (2) separation-promoting interventions; (3) interventions for strengthening the sense of self; and (4) integration-promoting interventions. Based on the findings, a therapeutic model is proposed drawing on various "mirroring" interventions as the basis for forming the therapeutic relationship and additional therapeutic interventions involving movement. The model enables the child to explore their experience of the relationship, understand themselves in a new way, and create meaning. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The arts in psychotherapy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: