Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMödinger, Moritz; Woll, Alexander; Wagner, Ingo
TitelVideo-based visual feedback to enhance motor learning in physical education.
A systematic review.
Gefälligkeitsübersetzung: Videobasiertes visuelles Feedback zur Verbesserung des motorischen Lernens im Sportunterricht. Ein systematisches Review.
QuelleIn: German journal of exercise and sport research, 52 (2022) 3, S. 447-460
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2509-3142; 2509-3150
DOI10.1007/s12662-021-00782-y
SchlagwörterEmpirische Forschung; Videotechnik; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Sportmotorik; Sportpädagogik; Bewegungsablauf; Motorisches Lernen; Empirische Forschung; Bewegungsaufgabe; Feedback; Lernprozess; Motorisches Lernen; Unterrichtsmethode; Videotechnik; Bewegungsablauf; Bewegungsaufgabe; Sportmotorik; Sportpädagogik; Sportunterricht; Effektivität; Effektivität; Literaturübersicht; Visuelle Information
AbstractWhile studies have indicated that visual feedback promotes skill acquisition and motor learning in controlled settings and for various sports, less is known about its feasibility in physical education, which has specific needs and conditions. For this reason, a systematic literature review was conducted regarding video-based visual feedback in physical education. Out of 2030 initially examined studies, 11 matched the selection and quality criteria. The goal was to determine whether visual feedback can be effective regarding motor learning in physical education in primary and secondary schools, and to investigate whether different visual feedback variants (expert modeling and self-modeling), supported by verbal feedback, are more effective than verbal feedback alone. Subsequently, the different conditions (e.g., age, group size, duration) of the included studies were evaluated for their suitability for everyday applications. Video-based visual feedback seems to be effective to enhance motor learning in physical education and seems to be more effective than solely verbal feedback. However, the results show that the specific conditions (class size, scheduled lessons, available time, technical equipment, the digital literacy of teachers, and data protection) of a school environment must be considered before implementing visual video feedback in daily practice. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German journal of exercise and sport research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: