Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Aguado, Karin; Grotjahn, Rüdiger; Schlak, Torsten |
---|---|
Titel | Erwerbsalter und Sprachlernerfolg. Theoretische und methodologische Grundlagen eines empirischen Forschungsprojekts. |
Quelle | In: Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, 16 (2005) 2, S. 275-293 |
Beigaben | Anmerkungen; Literaturangaben |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0939-7299 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Spätbeginn; Altersstufe; Deutsch als Fremdsprache; Deutsch als Zweitsprache; Grammatikalische Kompetenz; Mündlicher Ausdruck; Pragmatik (Ling); Schriftlicher Ausdruck; Spracherwerb; Sprachkompetenz; Ausspracheschwierigkeit; Fremdsprache; Fremdsprachlicher Akzent; Zweitsprachenerwerbsforschung; Effizienz; Forschungsprojekt |
Abstract | The paper describes an ongoing research project on the age factor in the acquisition of German as a Second Language. The project can be divided into two smaller studies. Study 1 aims to find out if there are exceptional learners who, despite a late start in the acquisition of German, achieve native-like competence in a variety of language skills (pronunciation, grammar, pragmatics, writing, general proficiency). Study 2 investigates how frequent native-like competency is among learners of different L1s. Research participants as well as the development and pretesting of the test battery are described in detail. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2023/1 |