Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJaiswal, Preeti
TitelTechniques for Teaching Adjectives and Four Classroom Activities.
QuelleIn: The internet TESL journal, 11 (2005) 9, 8 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenArbeitsblätter; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterMethodik; Unterrichtsstunde; Lernspiel; Adjektiv; Komparation; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractTo incorporate games and activities while introducing a topic to a classroom can be very motivating as they arouse interest and concentrate attention while giving the illusion that one is merely playing games. The author's teaching experiences reiterate the fact that these activities, if appropriately chosen, can be used to practice all the language skills; the productive skills, i.e. speaking and writing, and the receptive skills - listening and reading. The aim of the paper is (1) to explicate a few simple techniques to introduce the concept of the positive, comparative and superlative degrees and (2) to demonstrate four simple games and activities to make the concept explicit. These games are meant to help the teacher to access their students' level of awareness of the positive, comparative and superlative degrees. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The internet TESL journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: