Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYuan, Boping; Zhao, Yang
TitelResumptive pronouns in English-Chinese and Arabic-Chinese interlanguages.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 43 (2005) 3, S. 219-237Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Grafiken; Tabellen
Spracheenglisch; chinesische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Transfer; Fortgeschrittenenunterricht; Pronomen; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Lernersprache; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englisch; Arabisch; Chinesisch; Chinesischunterricht; Mittleres Niveau
AbstractWhile resumptive pronouns (RPs) are generally not allowed in English relative clauses, Chinese allows the use of RPs in indirect object position and genitive position but not in subject and direct object positions. Arabic languages allow RPs in direct object position as well as in indirect object position and genitive position, although not in subject position of the matrix clause. The different behaviours of RPs in the three languages raise interesting questions in L2 research. An empirical study was conducted, which involved advanced Palestinian-speaking learners of Chinese and intermediate English-speaking learners of Chinese. Given that the Palestinian speakers were more advanced learners of Chinese than the English speakers and that the use of RPs is available in Palestinian but not in English, it was hyothesized that Palestinian speakers would be more accurate in judging Chinese sentences with the use of RPs than English speakers. However, this hypothesis is not confirmed in the study. The authors account for the difference between the two groups on the basis of L1 transfer and learnability problems. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: