Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElkhafaifi, Hussein
TitelListening Comprehension and Anxiety in the Arabic Language Classroom.
QuelleIn: The modern language journal, 89 (2005) 2, S. 206-220Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Quantitative Forschung; Angst; Lernklima; Affektives Lernen; Spracherwerb; Vergleichende Analyse; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Hörverständnis; Zweitsprachenerwerbsforschung; Arabischunterricht; Hochschule; USA
AbstractAnxiety plays an important role in foreign language (FL) students' classroom performance. The study presents the results of the first empirical examination of the effect of general FL learning anxiety on students' achievement in an Arabic course and of listening anxiety on students' listening comprehension. The data came from 2 measures of anxiety and a background questionnaire administered to 233 postsecondary students of Arabic as a FL. Anxiety scores were correlated with final grades and listening comprehension scores. The results indicated that FL learning anxiety and listening anxiety are separate but related phenomena that both correlate negatively with achievement. The study also revealed significant negative correlations among FL learning anxiety, listening anxiety, and selected demographic variables. These results suggest that reducing student anxiety and providing a less stressful classroom environment might enable teachers and Arabic programs to help students improve both their listening comprehension proficiency as well as their overall course performance. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: