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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The paper describes a framework for researching the Cognition Hypothesis which claims that pedagogic tasks be sequenced for learners on the basis of increases in their cognitive complexity. It distinguishes dimensions of complexity which increase the conceptual and linguistic demands tasks make on communication, so creating the conditions for L2 development, from dimensions which increase demands made on accessing a current interlanguage repertoire during real-time performance. Studies providing some support for three predictions of the Cognition Hypothesis (Robinson 2001a) are then reviewed. Increasing the cognitive demands of tasks along developmental dimensions; a) encourages grammaticization, and so greater accuracy and complexity of L2 production; b) promotes interaction and heightened attention to form, and memory for input, therefore increasing incorporation of forms made salient in the input; and c) individual differences contributing to perceptions of task difficulty progressively differentiate performance and learning as tasks increase in complexity. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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0019-042X
Robinson, Peter: Cognitive complexity and task sequencing: Studies in a componential framework for second language task design. 2005.
3392143
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