Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobinson, Peter
TitelCognitive complexity and task sequencing: Studies in a componential framework for second language task design.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 43 (2005) 1, S. 1-32Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognitionspsychologie; Lernmethode; Lernersprache; Zweitsprachenerwerbsforschung; Aufgabenstellung
AbstractThe paper describes a framework for researching the Cognition Hypothesis which claims that pedagogic tasks be sequenced for learners on the basis of increases in their cognitive complexity. It distinguishes dimensions of complexity which increase the conceptual and linguistic demands tasks make on communication, so creating the conditions for L2 development, from dimensions which increase demands made on accessing a current interlanguage repertoire during real-time performance. Studies providing some support for three predictions of the Cognition Hypothesis (Robinson 2001a) are then reviewed. Increasing the cognitive demands of tasks along developmental dimensions; a) encourages grammaticization, and so greater accuracy and complexity of L2 production; b) promotes interaction and heightened attention to form, and memory for input, therefore increasing incorporation of forms made salient in the input; and c) individual differences contributing to perceptions of task difficulty progressively differentiate performance and learning as tasks increase in complexity. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: