Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hager, Michael |
---|---|
Titel | Using Geography and a Story-Based Approach in the Beginning German Classroom. |
Quelle | In: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 37 (2004) 2, S. 165-169 |
Beigaben | Abbildungen; Literaturangaben; Tabellen |
Sprache | englisch; deutsche Zitate |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0042-062X |
Schlagwörter | Kultur; Methode; Gesellschaft; Kognition; Methodik; Anfangsunterricht; Unterrichtsstunde; Nahrungsaufnahme; Deutsch als Fremdsprache; Erzählen; Landeskunde; Trinken; Tourismus; Deutschland; Mecklenburg-Vorpommern; Österreich |
Abstract | The article provides ideas for teaching culture using of a story-based approach. An overview of the story-based approach followed by a discussion about the application of this method to the teaching of culture in the beginning German classroom is presented. The primary cultural focus is on the teaching of geography for German speaking countries. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2023/1 |