Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeow, Anthony; Tay, Grace
TitelThe Acquisition of English Personal and Possessive Pronouns in Two Classroom Learning Environments.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 8 (2004) 3, S. 1-16
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Grafiken; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Quantitative Forschung; Informelles Lernen; Lernumgebung; Methodik; Grammatikunterricht; Personalpronomen; Possessivpronomen; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Effizienz; Singapur
AbstractThe pronoun study examines the effect of two classroom learning environments on the acquisition of English personal and possessive pronouns by Primary Two students in Singapore on the premises that: 1. Students from the formal learning environment will perform better than those from the informal learning environment in the shorter term; 2. Students from the informal learning environment will outperform those from the formal learning environment in the longer run; and 3. Students from both learning environments will find it easier using personal rather than possessive pronouns. The pre- and post-tests in the study reveal that while both groups of students found it easier to use personal pronouns than possessive pronouns, certain learning outcomes also emerged to suggest that the two groups of learners demonstrated different learning behaviors in pronoun use not only in terms of differentiation in pronoun type but also in pronoun function. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: