Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarcia, Paula
TitelPragmatic Comprehension of High and Low Level English Language Learners.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 8 (2004) 2, S. 1-15
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Quantitative Forschung; Verstehen; Anfangsunterricht; Fortgeschrittenenunterricht; Hörverstehensübung; Pragmatik (Ling); Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Bedeutung; USA
AbstractThe presented study compares the performances of 16 advanced and 19 beginning English language learners on a listening comprehension task that focused on linguistic and pragmatic processing. Processing pragmatic meaning differs from processing linguistic meaning because pragmatic meaning requires the listener to understand not only linguistic information, such as vocabulary and syntax, but also contextual information, such as the role and status of the interlocutor (Rost, 2002). The study used a theoretical framework of pragmatic processing (Thomas, 1995) that included the comprehension of speech acts, in which the speaker tries to do something or get the hearer to do something (Searle, 1969), and conversational implicatures, in which the speaker expresses attitudes and feelings using indirect utterances that must be inferred by the hearer (Grice, 1975). T-test results indicate developmental differences in comprehension of pragmatic meaning. Pearson correlation results support construct differences between linguistic and pragmatic comprehension, and between the comprehension of speech acts and the comprehension of implicatures. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: