Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMondada, Lorenza; Pekarek Doehler, Simona
TitelSecond Language Acquisition as Situated Practice: Task Accomplishment in the French Second Language Classroom.
QuelleIn: The modern language journal, 88 (2004) 4, S. 501-518Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch; französische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterDatenerhebung; Kommunikation; Interaktion; Lernen; Konversation; Aufgabenanalyse; Aufgabenorientierung; Diskursanalyse; Soziolinguistik; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Französischunterricht; Schweiz
AbstractThe article provides an empirically based perspective on the contribution of conversation analysis (CA) and socio-cultural theory to our understanding of learners' second language practices within what we call a strong socio-interactionist perspective. It explores the interactive (re)configuration of tasks in French second language classrooms. Stressing that learning is situated in learners' social, and therefore profoundly interactional, practices, the authors investigate how tasks are not only accomplished but also collaboratively (re)organized by learners and teachers, leading to various configurations of classroom talk and structuring specific opportunities for learning. The analysis of second language classroom interactions at basic and advanced levels shows how the teacher's instructions are reflexively redefined within courses of action, and how thereby the learner's emerging language competence is related to other (interactional, institutional, socio-cultural) competencies. Discussing the results in the light of recent analyses of the indexical and grounded dimensions of everyday and experimental tasks allows us to broaden our understanding of competence and situated cognition in language learning. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: