Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enParks, Susan; Raymond, Patricia M.
TitelStrategy use by nonnative-English-speaking students in an MBA program: Not business as usual!
QuelleIn: The modern language journal, 88 (2004) 3, S. 374-389Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Langzeituntersuchung; Interaktion; Lernerfahrung; Gruppenarbeit; Lernmethode; Sprachkontakt; Sprachenlernen; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht; Chinesisch; Lesen; Soziologie; Wirtschaftswissenschaft; Hochschule
AbstractDespite the long-standing interest in strategy use and language learning, little attention has been given to how social context may constrain or facilitate this use or the development of new strategies. Drawing on data from a longitudinal qualitative study, the authors discuss this issue in relation to the experiences of Chinese students from the People's Republic of China, who, following study in English for Academic Purposes courses, registered in a Master's in Business Administration program in a Canadian university. Specifically, they focus on how the contact with the native-English-speaking Canadian students mediated the Chinese students' strategy use in 3 domains: reading, class lectures, and team work. In contrast to the rather simplistic notion evoked in certain portrayals of the good language learner, strategy use as reported herein emerges as a complex, socially situated phenomenon, bound up with issues related to personal identity. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: