Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSnyder Ohta, Amy; Nakaone, Tomoko
TitelWhen students ask questions: Teacher and peer answers in the foreign language classroom.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 42 (2004) 3, S. 217-237Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch; japanische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Japan; Lehrer; Hochschule; Fragetechnik; Unterrichtsforschung; Diskursanalyse; Antwort; Empirische Forschung; Lehrer; Fragetechnik; Peer Group; Unterrichtsforschung; Diskursanalyse; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Hochschule; Antwort; Japan
AbstractResearch on student questions in L2 classrooms has shown conflicting results. Some studies report that foreign language teachers use direct answers (Ohta, 2001; Moore 2000) and others express concern about ESL teachers' overuse of ineffective display counter-questions (Markee, 1995, 2000). In the article, student questions and their resolutions were analyzed in more than thirty hours of first- through third-year college-level Japanese classes. In groupwork, students worked to solve problems before asking the teacher. Questions to peers overwhelmingly received correct answers. Questions to teachers were resolved using direct answers. When questions were more complex, teachers used display counter-questions to obtain information needed to build a response, show alignment, or promote intersubjectivity; subsequently, teachers provided direct answers. Findings suggest that crosscultural differences may influence how teachers address student questions, that direct answers are effective in both ESL and FL classes and that counter-questions are useful as an intermediate step prior to a direct answer. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: