Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOxford, Rebecca; Cho, Yunkyoung; Leung, Santoi; Kim, Hae-Jin
TitelEffect of the presence and difficulty of task on strategy use: An exploratory study.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 42 (2004) 1, S. 1-47Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Fragebogen; Selbsteinschätzung; Lernen; Lernmethode; Aufgabenorientierung; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Lesen; Aufgabenstellung
AbstractAssessing use of language learning strategies has become commonplace around the world. One strategy assessment tool is the questionnaire, which usually asks students to report on their typical, general use of language learning strategies. Because of this general focus, most questionnaires do not require respondents to complete an actual language task as part of strategy assessment. Although general learning strategy questionnaires will remain important, task-based strategy assessment may have an increasing role. The article analyzes the meaning of "task", discusses task-based research, and presents a rationale for task-based strategy assessment. It describes a recent exploratory study about (1) effects of including or not including a language task as part of strategy assessment procedures and (2) how students' reported strategies differ when the language task is easy versus difficult. An important interaction arose between task difficulty and students' proficiency levels. The article concludes with implications for task-based strategy assessment. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: