Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEllis, Rod; Yuan, Fangyuan
TitelThe effects of planning on fluency, complexity, and accuracy in second language narrative writing.
QuelleIn: Studies in second language acquisition, 26 (2004) 1, S. 59-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2631
SchlagwörterEmpirische Forschung; Erzählung; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Prewriting; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Schreiben; Hochschule; Effizienz
AbstractBuilding on previous studies of the effects of planning on second language (L2) learners' oral narratives and drawing on Kellog's (1996) model of writing, the article reports a study of the effects of three types of planning conditions (pretask planning, unpressured on-line planning, and no planning) on 42 Chinese learners' written narratives elicited by means of a picture composition. The results show that, whereas pretask planning resulted in greater fluency (syllables per minute, P ( .01) and greater syntactic variety (number of different verb forms, p ( .01), the opportunity to engage in unpressured on-line planning assisted greater accuracy (error-free clauses, p ( .05). It is proposed that the two types of planning impact on different aspects of L2 writing processes, with pretask planning promoting formulation and unpressured on-line planning providing better opportunities for monitoring. Writers in the no-planning condition were faced with the need to formulate, execute, and monitor under pressure, with negative consequences for the fluency, complexity, and accuracy of the written product in comparison to the planning groups. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in second language acquisition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: