Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCoffin, Caroline
TitelExploring different dimensions of language use.
QuelleIn: ELT journal, 57 (2003) 1, S. 11-18Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterCurriculum; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Lehrer; Sprachkompetenz; Textkohärenz; Funktionale Grammatik; Wortschatz; Leistungsbeurteilung; Sprachgebrauch; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Curriculum; Funktionale Grammatik; Sprachgebrauch; Sprachkompetenz; Textkohärenz; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThe article explores the way in which language teachers can diagnose language learners' competence from both a sociocultural and linguistic perspective. Using two sample 'letters of complaint', the article first considers competence in terms of how well the writers organize and structure their texts in relation to their social purpose and cultural context. It then examines the extent to which the learners have control over a range of grammatical and lexical resources: (a) for representing the world, (b) for interacting and building interpersonal relations, and (c) for creating cohesive text. The article argues that by teasing out these different 'functional' dimensions of language use, the language teacher and/or curriculum designer has a clear and systematic set of criteria for developing tasks and syllabi which are comprehensive in meeting the needs of language learners. Such an approach is underpinned by Systemic Functional Linguistics (Butt et al. 2000; Halliday 1985/1994), a theory of language as 'social action'. The approach has been particularly influential in language teaching and learning in the Australian context (e.g. Feez 1998; Hood et al. 1996; NSW AMES 1995). (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: