Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hoffmann, Christine; Wanner, Irmgard |
---|---|
Titel | Multimedia Authoring Tools for German Grammar. |
Quelle | In: German as a foreign language, (2003) 2, S. 76-90
PDF als Volltext |
Beigaben | Abbildungen; Anmerkungen 1; Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1470-9570 |
Schlagwörter | Multimedia; Grammatik; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Hochschule; Video; Multimedia; Lernen; Selbstständiges Lernen; Fortgeschrittenenunterricht; Computerunterstützter Unterricht; Lehrmaterialentwicklung; Video; Deutsch als Fremdsprache; Grammatik; Fremdsprachenkurs; Autorenprogramm; Hochschule; Mittleres Niveau |
Abstract | The paper describes how to use a multimedia authoring tool (MALTED) as a part of a university German language module. A number of examples illustrate how to practise some features of German grammar based on authentic audio and video material. Exercises have been designed for intermediate and advanced learners as part of a self-study programme. The authors show that MALTED allows for user-friendly, focused and differentiated computer-assisted grammar activities which should encourage colleagues to share, re-use and redesign material for a range of levels and purposes. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2023/1 |