Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReseigh Long, Donna
TitelSpanish in the community: Students reflect on Hispanic cultures in the United States.
QuelleIn: Foreign language annals, 36 (2003) 2, S. 223-232Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 3; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterKultur; Empirische Forschung; Gesellschaft; Interkulturelle Kommunikation; Kognition; Fortgeschrittenenunterricht; Fremdsprachenunterricht; Spanischunterricht; Hochschule; USA
AbstractThe changing demographics of many communities has created a need for individuals and agencies to understand the many cultures represented by Hispanics in the United States. Advanced college-level students of Spanish experienced U.S. Hispanic cultures first hand, through participation in a community-based experiential course with a service-learning option. Results of a qualitative study indicate that subjects enrolled in the course formed positive and accepting attitudes toward Spanish speakers and their cultures, regarded their cultural experiences as worthwhile, and found a sense of fulfillment through contacts with native speakers of Spanish in the community. There was also evidence of a strong link between participation in service-learning activities and academic achievement in Spanish. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign language annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: