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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
In the reported study, a scale to measure self-efficacy and learning-goal orientation in the foreign language-learning domain was constructed. In addition, the relationships between self-efficacy, learning-goal orientation, and foreign language achievement were investigated. Previous research on self-efficacy within a foreign language-learning context is limited and research on learning-goal orientation in the foreign language achievement domain does not exist. One-hundred-twenty-eight German language students at Pennsylvania State University completed the new instrument - the Measure of Foreign Language Achievement Potential (MOFLAP). The MOFLAP was found to be highly reliable and evidence of the instrument's construct, discriminant and predictive validity was found. Individually, self-efficacy is highly predictive of course grades and learning orientation is moderately predictive of course grades. The MOFLAP can be used to explore these constructs in the foreign language achievement context and to assess students' foreign language achievement potential. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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Standortunabhängige Dienste
1041-679X
McCollum, Daniel L.: Utilizing non-cognitive predictors of foreign language achievement. 2003.
3390396
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