Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBelz, Julie A.; Müller-Hartmann, Andreas
TitelTeachers as intercultural learners: Negotiating German-American telecollaboration along the institutional fault line.
QuelleIn: The modern language journal, 87 (2003) 1, S. 71-89Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 3; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interkulturelle Kommunikation; Selbsteinschätzung; Lehrer; Interkulturelles Lernen; Projektmethode; Computerunterstützter Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; E-Mail; Hochschule; Erfahrungsbericht
AbstractThe article examines how social, cultural, and institutional affordances and constraints in a telecollaborative foreign language learning partnership shape the agency of online teachers. In particular, it details how various aspects of schools and schooling impact the negotiation, execution, and management of a German-American virtual course from the perspectives of the teachers. These aspects include: the misalignment of academic calendars, local patterns of socialization into the teaching profession, institution-specific classroom scripts, systems of learning assessment, student workloads, and the physical layouts of local institutions and social forms of classroom collaboration. The article presents a self-reflective case study of the authors' 10-month electronic negotiation, execution, and management of a German-American telecollaborative partnership within the constructivist paradigm of social realism. Using Agar's (1994) notion of the linguistic rich point and examining patterns of communication, specific lexical items, and grammatical structures, the study uncovers how the culturally varying nature of schools and schooling is linguistically encoded in the texts of electronic correspondence. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: