Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArteaga, Deborah; Herschensohn, Julia; Gess, Randall
TitelFocusing on phonology to teach morphological form in French.
QuelleIn: The modern language journal, 87 (2003) 1, S. 58-70Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Adjektiv; Französischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Morphologie; Hochschule; Empirische Forschung; Methodik; Audiolinguale Methode; Adjektiv; Morphologie; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht; Diskrimination; Hochschule
AbstractMuch recent research in language pedagogy has advocated a form-focused approach, noting that input can be tailored to promote acquisition of specific phenomena (R. Ellis, 1990; Harley, 1993; Herschensohn, 1990; Lee & Valdman, 2000; Leeman, Arteagoitia, Fridman & Doughty, 1995; VanPatten, 1996). In the article, the authors argue for the importance of phonological form in the second language (L2) classroom, proposing that a thorough grounding in L2 phonological patterns is essential for language learners; they use as evidence for their position the importance of phonological information for the auditory detection of morphological form in French. They offer a pedagogical means by which the morphological rule of gender agreement for adjectives, which involves final consonant alternation, can be imitated in a L2 context through a context-based focus on phonological form. They present empirical evidence that such a focus produces statistically significant results in a classroom experiment that tests listening discrimination of gender alternation in adjectives. Their results also have implications for the effectiveness of an explicit, meaning-oriented focus on form for listening comprehension, inasmuch as the auditory discrimination of contrasts contributes to that process. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: