Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTode, Tomoko
TitelFrom unanalyzed chunks to rules: The learning of the English copula be by beginning Japanese learners of English.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 41 (2003) 1, S. 23-53Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernprozess; Anfangsunterricht; Grammatikunterricht; Kopula; Satzbaustein; Fremdsprachenunterricht; Englisch; Englischunterricht; Japanisch; Induktion
AbstractThe article investigates the extent to which beginning Japanese classroom learners of English learn the rule for suppliance of the copula be beyond initial memorization of chunks without explicit teaching. It is a cross-sectional study in which data are gathered from 111 students of Grade 8 and 107 students of Grade 9 through a written elicitation test. The paper analyzes each participant's stage of learning on the chunk - rule continuum by examining the production in different linguistic contexts. The data show that there is no significant difference in the progress of the two groups and that less than half the participants have learned the rule successfully. The paper concludes that some explicit teaching of the rule is needed. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: