Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBasturkmen, Helen
TitelTowards a framework for analyzing theory and practice in LSP.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 40 (2002) 1, S. 23-35Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterLerntheorie; Text; Textlinguistik; Fremdsprachenunterricht; Fachsprache; Forschungskritik; Praxisbezug
AbstractIn language teaching it is important to relate practice to fundamental ideas about the nature of language, learning, and teaching. The teaching of languages for specific purposes has been criticized for being all practice and no theory because there has been limited concern in the literature with fundamental ideas. The article identifies some gaps in the literature on teaching languages for specific purposes. The article argues the need to examine views of learning and the functions of teaching as well as theories of language use in teaching languages for specific purposes and proposes a conceptual framework as an agenda for examining theory and practice. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: