Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRao, Zhenhui
TitelChinese students' perceptions of communicative and non-communicative activities in EFL classroom.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 30 (2002) 1, S. 85-105Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Einstellung (Psy); Methodik; Grammatik-Übersetzungsmethode; Grammatikalische Kompetenz; Kommunikative Kompetenz; Kommunikativer Ansatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule; Interkultureller Vergleich; China
AbstractThe article reports the views of 30 Chinese university students on the appropriateness and effectiveness of communicative and non-communicative activities in their English-as-a-Foreign-Language (EFL) courses in China. Using multimethod, qualitative research procedures, the researcher discovered that the perceptions of these students sometimes surprised their teachers, and that the students' perceived difficulties caused by Communicative Language Teaching (CLT) had their source in the differences between the underlying educational theories of China and those of Western countries. The results suggest that, to update English teaching methods, EFL countries like China need to modernize, not westernize, English teaching; that is, to combine the "new" with the "old" to align the communicative approach with traditional teaching structures. It is apparent from the study that only by reconciling communicative activities with non-communicative activities in English classrooms can students in non-English speaking countries benefit from CLT. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: