Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes Wilhelm, Kim; Rivers, Marilyn
TitelAn audience approach to EAP writing assessment: learners, teachers, outsiders.
QuelleIn: Applied language learning, 12 (2001) 2, S. 177-190Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-679X
SchlagwörterSelbsteinschätzung; Leistungsbeurteilung; Prozessorientierung; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben; Wissenschaftssprache; Hochschule; Portfolio
AbstractThe paper focuses on the evolution of an assessment scheme implemented in an EAP (English for Academic Purposes) process writing course which sought to meet the assessment needs of three different audiences: learners, teachers, and outsiders. Desirable assessment outcomes were that learners would self-assess and actively participate in their own learning, that teachers would be encouraged to function as instructional developers, and that both proficiency and progress judgements could be made. A formative approach was employed by the curriculum coordinator and writing coordinator when implementing a new process writing course for international students enrolled in their final level of a pre-university intensive English program. Assessment plans and revisions made by curriculum managers and writing teachers are described across eighteen months (ten terms) of implementation. Assessment plans included criterion-referenced grading, norm-based achievement testing, portfolio assessment, and process-oriented measurements. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied language learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: