Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNel, C.; Dreyer, C.; Carstens, W.A.M.
TitelEducational technologies: a classification and evaluation.
QuelleIn: Journal for language teaching, 35 (2001) 4, S. 238-258Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Literaturangaben; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Digitale Medien; Medien; Lehrerrolle; Lehrmaterialauswahl; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Fernunterricht; Effizienz; Informationstechnologie; Südafrika (Staat)
AbstractWe are at a point in the history of higher education in South Africa when radical changes are occurring in instructional delivery system models. Of increasing significance is a mixed model of traditional and distance delivery (i.e. Telematic Learning Systems at the PU for CHE). In this changing environment, language lecturers, the persons responsible for developing language modules within various Telematic programmes, remain a key element in the teaching and learning process. However, these lecturers are suddenly expected to make appropriate decisions in terms of educational technology classification, evaluation, and consequent selection without the necessary knowledge and/or capacity to make effective technological decisions. The purpose of the article is to assist "Lone Ranger" language lecturers, in making pedagogically sound decisions when classifying, evaluating and selecting educational technologies by: (a) considering technology selection as part of the instructional design process, (b) referring to some reasons for using technology for language learning, (c) focusing on criteria for classifying and evaluating educational technologies, and by (d) reviewing selected studies in order to indicate the application possibilities of technologies for language teaching and learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: