Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLakshmanan, Usha; Selinker, Larry
TitelAnalysing interlanguage: how do we know what learners know?
QuelleIn: Second language research, 17 (2001) 4, S. 393-420Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0267-6583
SchlagwörterLangzeituntersuchung; Spontanes Sprechen; Grammatikalische Kompetenz; Lernersprache; Zweitsprachenerwerbsforschung; Forschungsüberblick
AbstractThe article addresses the important issue of 'how we know what learners know' based on evidence from second language (L2) learners' spontaneous speech samples gathered longitudinally. The authors first examine some of the problems involved in the analysis of spontaneous speech, with focus on L2 studies within the generative framework. Next, they revisit the issue of the comparative fallacy in L2 research. They first consider the effects of the comparative fallacy in relation to analyses of interlanguage with a target language bias. Next, they extend the comparative fallacy to include interlanguage analysis where the bias is towards the native language. The authors argue that the comparative fallacy in interlanguage studies, regardless of the nature of the bias (i.e., target language or native language) can lead to the underestimation and/or overestimation of the learners' linguistic competence. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Second language research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: