Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLatha, Rizwana Habib
TitelThe 'how' of 'A pedagogy of multiliteracies: designing social futures' as an approach to the teaching of the Drum short stories.
QuelleIn: Journal for language teaching, 35 (2001) 1, S. 41-51Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
SchlagwörterFachdidaktik; Kurzgeschichte; Literaturunterricht; Textauswahl; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Rassismus; Südafrika (Staat)
AbstractThe article focusses on the 'how' of 'A pedagogy of multiliteracies: designing social futures', devised by The New London Group, as an approach to the teaching of The Drum Decade: stories from the 1950's edited by Michael Chapman. It is argued that the combination of situated practice, overt instruction, critical framing and transformed practice advocated by the New London Group has the potential to develop the cultural, critical, visual and media literacies of learners, in accordance with principles laid down in the policy document for Language, Literacy and Communication in the senior phase of Curriculum 2005. As the focus in this pedagogical approach is on educators and learners being active participants in social change, the paper includes a discussion of some of the ways in which the short stories and journalistic exposés in The Drum Decade may be utilized to promote social transformation. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: