Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHe, Tung-hsien
TitelContrastive Goal Orientations in an EFL Reading Context: Influences on Reading Strategy Use and Comprehension Patterns.
QuelleIn: Teaching English as a second or foreign language, 5 (2001) 1, S. 1-18
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Grafiken; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1072-4303
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lautes Denken; Introspektion; Motivation; Lernmethode; Lernziel; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesen; Leseverstehen; Hochschule; Erwachsener; Taiwan
AbstractThe reported study investigates the influence of goal orientations on strategy use patterns and reading comprehension of adult EFL readers. Thirty-eight Taiwanese EFL college freshmen were randomly selected and assigned into the mastery-oriented and the combined mastery- and performance-oriented groups. Results indicated that two strategy use patterns surfaced in participants' think-aloud protocols. The combined group went through more turns of strategy use and employed more follow-up strategies, compared to its counterpart. The combined group also achieved better reading comprehension in terms of recalling more idea-units. Conversely, the mastery-oriented group was more liable to stop its efforts at understanding the unknown vocabulary/expressions. It was concluded that contrastive goal orientations contributed to significant differences in strategy use patterns and reading comprehension. EFL reading teachers are advised to investigate the links among these variables. Additionally, they might need to orient students to adopt a dual-rather than a single-achievement goal. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching English as a second or foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: