Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaters, Alan; Vilches, Luz C.
TitelImplementing ELT innovations: a needs analysis framework.
QuelleIn: ELT journal, 55 (2001) 2, S. 133-141Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterMethode; Bildungspolitik; Lehrplan; Lehrmaterialentwicklung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractImplementing an ELT (English Language Teaching) innovation analysing a range of needs so that a sound strategy for maximizing the potential for adoption and ownership of the innovation can be developed. The quality of the implementation process, therefore, depends on the picture of needs underpinning it. The paper presents a model for trying to account for such needs as adequately as possible. The model is in the form of a matrix. First, on the vertical axis, the authors distinguish between two main levels of need: 'foundation-building' vs. 'potential-realizing' needs. Then, on the horizontal axis, and intersecting with the vertical dimension, they identify four main interlocking areas of need, illustrated by reference to a recent major ELT innovation project in the Philippines. The authors conclude by using the model to locate areas of priority and neglect in current innovation implementation practice. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: