Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSzpakowicz, Dorota
TitelProblematising engagement with technologies in transitions of young people identified as 'Not in Education, Employment or Training' (NEET) in Scotland.
Gefälligkeitsübersetzung: Problematisierung des Einsatzes von Technologien bei Übergängen von jungen Menschen, die in Schottland als "Not in Education, Employment or Training" (NEET) bezeichnet werden.
QuelleIn: Journal of youth studies, 26 (2022) 9, S. 1200-1218
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1367-6261; 1469-9680
DOI10.1080/13676261.2022.2080538
SchlagwörterInformationstechnologische Bildung; Soziale Ungleichheit; Alltag; Berufswahl; Großbritannien; Habitus; Schottland; Soziale Ungleichheit; Auswirkung; Internet; Beschäftigungsfähigkeit; Computerprogramm; Computerkenntnisse; Technologische Entwicklung; Arbeitsuche; Beschäftigungsfähigkeit; Berufswahl; Alltag; Auswirkung; Habitus; Internet; Benachteiligter Jugendlicher; Junger Erwachsener; Bourdieu, Pierre; Großbritannien; Schottland
Abstract"Dominant debates and digital upskilling strategies in Scotland have been long underpinned by the notion that engagement with technologies can transform young people's lives. This paper offers a critique of such dominant understandings and contributes to the scarce research on the impact of technologies on disadvantaged young people's life chances. It reports on qualitative fieldwork exploring everyday lives, transitions and technology use amongst 22 NEET-identified Scottish young people aged 16-24, drawing on thinking tools from Bourdieu. Findings show that participants followed 'accelerated' transitions towards vocational pathways, whilst technologies played a liminal role in making occupational choices. Furthermore, processes underpinning the post-16 transitions policy field were found to strongly shape the young people's trajectories, directing them towards the least valuable options in terms of work and training. Concurrently, uncertainties about how to navigate the realm of work and perform the self in relation to the labour force constituted a common feature of participants labouring subjectivities and these were reflected in the ways they used technologies while looking for opportunities. However, even when the young people acquired digital employability skills, these had little impact on their transitions as the old social divisions were a much stronger influence." (Author's abstract, IAB-Doku) ((en))
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of youth studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: